Douwenocht

Alles over ondernemen

De opleiding contactcenter medewerker

Opleiding contactcenter medewerker

Weet jij wat de opleiding contactcenter medewerker precies inhoudt? In dit artikel vertellen wij je alles wat je moet weten als jij al callcenter of contactcenter medewerker aan de slag wilt gaan. De functie contactcenter medewerker bestaat voornamelijk uit contact met klanten via de telefoon of via de e-mail. Tijdens het telefonische contact krijg je vaak te maken met inbound gesprekken, outbound gesprekken of met beide. Inbound gesprekken zijn gesprekken waar je gebeld wordt. Hier ligt de nadruk op klantenservice, jij bent namelijk het aanspreekpunt voor klanten. Bij outbound gesprekken bel jij de klant zelf of. Tijdens deze gesprekken richt je je meestal op de verkoop, bijvoorbeeld van een product of van een dienst. Tijdens de opleiding contactcenter medewerker leer je alle ins en outs van een goede contactcenter medewerker.

Opleiding contactcenter medewerker

Ga voor een optimale klantbeleving

Als jij klantcontact leuk vindt en klanten graag van dienst wilt zijn is de opleiding contactcenter medewerker perfect voor jou. Binnen een team van contactcenter medewerkers bekijk je continu hoe de klantenservice verloopt en hoe jij of jullie samen de verkoop kunnen verbeteren. Dit heeft allemaal te maken met het contact met de klanten en of jullie een waardevolle klantbeleving kunnen creëren, waardoor de klant uiteindelijk voor jullie bedrijf kiest. 

Wat leer je tijdens de opleiding contactcenter medewerker?

Tijdens de opleiding contactcenter medewerker leer je alles over commerciële gesprekstechnieken. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je met klachten om dient te gaan en hoe je voor een goede klantenservice zorgt. Daarnaast leer je ook hoe je producten moet presenteren, hoe je goed kunt onderhandelen en hoe je met verkoopargumenten om kunt gaan. Daarnaast wordt er ook aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter. Denk hierbij aan het gebruik van de computer en aan de regelgeving.